Jane in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Manon en Stefanie - WaarBenJij.nu Jane in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Manon en Stefanie - WaarBenJij.nu

Jane in de jungle

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Manon en Stefanie

08 September 2008 | Thailand, Chiang Mai

We hebben de jungle overleefd, en hoe, haha! De eerste dag gingen we langs bij een longneck stam. Klinkt leuk, maar 't viel helaas een beetje tegen... Niet de longnecks zelf, want het was leuk om de mensen te zien met al die ringen om hun nek en kleurrijke kleding aan. Het minpuntje was dat het ERG toeristisch was daar. Het was gewoon een straat met twintig winkeltjes waar de longnecks sjaals en sieraden verkochten, niet echt veel traditioneels meer aan. Er liepen dertig toeristen die de langnekken aanstaarden en fotografeerden... Beetje aapjes kijken dus daar.

Daarna gingen we olifantrijden, dat was wel gaaf! Met z'n tweeën op zo'n zitje op een super grote olifant, echt mooi. Zo liepen we met zes grote olifanten (en twee schattige kleintjes :D) achter elkaar aan, een mooie route van een uurtje. Het was ook wel een beetje zielig hoor, die beesten moeten natuurlijk gewoon in het wild leven, maarja...

Daarna was het tijd voor onze eerste wandeltocht. Drie uur, in de regen (allemaal mooie poncho's aan haha), in de jungle, berg opwaarts... Pfff dat was minder leuk helaas :( Wij als beginnertjes konden het niet echt aan, vooral omdat de smalle paden heel glad waren. En dan hadden we ook nog eens een gids die super snel doorliep zonder te kijken of de groep hem volgde... Maargoed, we hebben het gehaald, het uitzicht was natuurlijk heel mooi en eenmaal op de top, midden in de jungle, logeerden we bij een dorpje in bamboo hutjes. Daar kregen we een heerlijke maaltijd, gemaakt door onze 'gids' waaruit bleek dat hij eigenlijk geen echte gids maar alleen onze kok was. We waren met een groep van elf man uit zes verschillende landen, heel gezellig :D Midden in het hutje werd een kampvuurtje gemaakt, de gitaar werd erbij gepakt en zo kwamen we de avond prima door.

Na een koude nacht wandelden we in twee uur bergafwaarts (nu zonder regen maar nog steeds wel glad) naar een mooie waterval waar we lekker konden zwemmen en chillen. De wandeltocht daarna was rustig aan en heel mooi. We moesten steeds de rivier over, springend van de ene naar de andere steen of over een dun stammetje bamboo. Spannend maar mooi en veel leuker dan de eerste dag wandelen! Na 1,5 uur wandelen kwamen we bij het kamp (weer bamboo hutjes) waar we die nacht sliepen.

Vandaag, de laatste dag, hebben we maar 45 minuten hoeven lopen waarna we gingen raften. Het water was best wild wat zorgde voor een goede adrenalinekick op sommige stukken, maar helaas was het maar een kort boottochtje. We hadden graag nog even door willen gaan!

Nu zijn we weer terug in Chiang Mai voor een paar dagen. We hadden zo'n gezellige groep tijdens de jungletocht dat we vanavond alweer een reunie hebben gepland :D

Kus!

• 08 September 2008 - 13:17

Henrieke:

Tsjonge, jullie maken wat mee daar!! Ik ben benieuwe naar de foto's!
    Hier druilerig weer :(

X!

• 08 September 2008 - 13:21

Donald:

Hoi,

olifant rijden, toe maar. ik ben jaloers! ben ook benieuwd naar de foto's na dat kleine voorproefje op msn!

groetjes

Donald

• 08 September 2008 - 13:49

Thijs:

Klinkt allemaal super :D
    raften is idd lache. Jullie genieten duidelijk vol uit van het leven en de natuur daar.

groetjes van het beunhuis

• 08 September 2008 - 15:20

Evelien:

Hai meiden ,wat een avondtuur weer,helemaal top.jullie zitten echt niet stil.3Dagen jungle
    geweldig.jullie conditie werd op de proef gesteld.maar het is jullie gelukt,en het leverde ook weer prachtige foto's op.Geniet nog even in Chiang Mai,en dan op naar Laos .Heel veel fun,maar dat zit wel goed.En een hele dikke knuffel Evelien

• 09 September 2008 - 18:01

Ries:

Ben helemaal jaloers op jullie. Wat een schitterende ervaringen in de Thaise jungle. Fantastisch, geweldig, superlatieven schieten mij tekort. Veel plezier op jullie verdere reis!
    gr. vanuit een zanderig Darfur

• 09 September 2008 - 18:54

Marleen:

Hey,
    Wat gaaf allemaal!! Echt zo cool op een olifant! En ik vind het al spannend dat hier de ontgroeningen weer begonnen zijn. Dat is niets vergeleken met wat jij mee maakt.

Dikke kus

• 09 September 2008 - 20:05

Anja:

Te gekke foto's zeg. spannend lijkt me dat het raften. Maar jullie hebben dit ook weer overleefd. Op naar het volgende avontuur!
    kus van Anja

• 10 September 2008 - 10:05

Marijn:

Het oosten heeft straks geen geheimen meer voor jullie ;) Wat gaaf zeg, die olifanten. Wel klote van je knie Steef, maar je hebt het gered, ben trots op je ;) Heel veel plezier met jullie reis naar Laos en Cambodia!

• 10 September 2008 - 14:49

Martijn Verhoeven:

Hey Dames!

Wat leuk om over jullie avonturen te lezen. Echt gaaf hoor (H). Lijkt me ook vet om op olifanten te rijden, een jungle tour te maken en te raften. :D

Ik vermaak me hier anders in Curacao ook prrriiima. Het is ook een groot avontuur, maar wel anders dan van jullie.

Veel plezier nog met jullie avontuur!

Ayó

• 13 September 2008 - 00:57

Ronalt:

pagi ibu ibu,
    ik had jullie foto's van de long necks in het kinderdagverblijf laten zien en de vraag van de kids was als we die ringen nu om onze buik doen worden we dan net zo groot als steppie??? hier kon ik alleen maar ja op zeggen natuurlijk....