Happy Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Manon en Stefanie - WaarBenJij.nu Happy Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Manon en Stefanie - WaarBenJij.nu

Happy Laos

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Manon en Stefanie

19 September 2008 | Laos, Vientiane

Maandagochtend verlieten we Luang Prabang en reden we met een volgeladen minibusje door de bergen naar Vang Vieng. Met 14 man op elkaar geplakt reden we over de hobbelige en bochtige wegen, door de toch wel super mooie bergen! Natuurlijk trok het volgeladen busje het in de hitte helaas niet helemaal, en stonden we midden in de bergen met pech op de weg. Terwijl onze chauffeur de bus repareerde (of iets in die richting) beklommen wij een heuveltje om foto's te kunnen maken voor de jaloerse mensen thuis in het koude Nederland. Eenmaal boven kwamen we er achter dat daar drie jongens woonden in een hutje, met in de achtertuin een dik groot (geladen) geweer tussen wat loopgraven, gericht naar de bergen... En dan bedoel ik ook ECHT dik groot. Oorlog? Burenruzie? Of gewoon konijnenjacht? Helaas hebben we er niet achter kunnen komen, aangezien die jongens natuurlijk geen woord Engels spraken.

Met een vertraging van drie uur kwamen we dan toch in Vang Vieng aan, het stadje vol kroegjes waar heel de dag door Friends te zien is. Daarnaast ook de plek van dineren bij kaarslicht (oftewel stroomuitval door tropische onweersbuien), happy menu's, emmertjes cocktails en slangensalade (beetje taai, maar wel prima te eten zo'n slang ;))!

Dinsdag gingen we met de groep van het busje tuben. Oftewel, lekker ronddobberen op een binnenband in de rivier en een biertje doen bij elk barretje langs de kant. Het leek wel alsof we in Salou waren in plaats van in Laos! Je kon meters hoog boven het water aan het touw slingeren, modderbeachballen en natuurlijk gewoon chillen en lachen, een super dagje! Een prima afwisseling na al die culturele uitstapjes :D

De volgende dag hadden Manon en ik het enthousiaste idee om rond te gaan touren op scootertjes. Het was wel ff wennen voor de eerste keer op een schakelbrommer, maar het is uiteindelijk allemaal goed gegaan. Beetje jammer dat de zandpaden vol losse stenen lagen en we eigenlijk net zo goed met de fiets hadden kunnen gaan. Maar ja, de geweldige omgeving maakte natuurlijk alles goed! Van de vele grotten hebben we er twee proberen te bekijken, wat helaas niet zo'n succes was zonder een goede zaklamp... Achja, dan maar zwemmen in een blue lagoon, ook niet vervelend!

Inmiddels zijn we alweer een dagje in Vientiane, de hoofdstad van Laos. Niet zo'n heel boeiende stad, dus over een paar uurtjes beginnen we aan de lange reis van 24 uur door Laos heen naar Cambodja, Siem Reap.

En dan nog twee weekjes genieten van het mooie Azië!

Kus, Manon en Steef

• 19 September 2008 - 14:35

Evelien:

Hai meiden,Super,Super,cool.
    Wat een avondtuur weer.lijkt me heerlijk zo'n modderbad.En de helmpjes staan jullie hastikke goed.(jullie hadden blijkbaar geen brommercertificaat nodig)nog heel veel plezier in Cambodja en Dikke Knuffel Evelien

• 20 September 2008 - 09:56

Anja:

Zo geweet ziet er wel heel gevaarlijk uit. Gelukkig dat het niet op jullie is uitgeprobeerd.
    Ik hoop dat Cambodja ook zo goed bevalt. Geniet lekker ,nog 2 weken in verre oorden.
    xx Anja

• 20 September 2008 - 12:00

Ries:

Topverhaal en topfoto's, prachtig om het weer mee te kunnen lezen. En of Manon van de geweren af wil blijven, veel te gevaarlijk..... Veel plezier nog!!!!!
    groetjes

• 20 September 2008 - 19:09

Marijn:

Wat een afwisseling zo. Gaaf dat tuben/scooteren en slang eten haha. Veel plezier in Cambodia!

• 22 September 2008 - 08:09

Richard:

Ziet er toppie uit, zal wel aardig wennen worden als jullie binnenkort weer richting dit koude natte landje komen ;)

Veel plezier, en bedankt voor alle vette foto's en verhalen tot nu toe!